【中英文歌詞】Flesh and Bone by Keaton Henson(BBC 英劇 In The Flesh 復生/行屍肉心 - 插曲)

"We all have our own scars... Ever been so depressed it felt as if every nerve ending in your body were exposed, red and raw?"

「我們都有自己的傷疤。......但你是否曾抑鬱到彷彿全身上下每一條神經的末梢都暴露風中,腥紅而赤裸?」

2013~2014 年的劇了,有點老。但劇中揭露的人性問題永不老、青少年的抑鬱症狀只有越來越新、越來越多、越來越嚴重。


Flesh and Bone
Lyrics: Keaton Henson
Translation: Mojipi

And I am alone, so don't speak
我孤身一人,因此又何必言語

I find war, and I find peace
我的內心有戰爭,亦有平靜

I find no heat, no love in me
但既沒有熱度、也沒有情感
-------

And I am low and unwell
我的生活是低落、是痛苦

This is love, this is hell
人們何以稱這為愛?這是地獄

This sweet plague that follows me
是永遠陰魂不散的糖衣瘟疫
-------

And my body's weak
我身體虛弱

Feel my heart giving up on me
就好像連我的心臟都放棄了我

I'm worried it might just be
但我又擔心著,或許......
純粹只是

And my body's weak
我太虛弱

Feel my lungs giving up on me

雖然就好像連我的肺都放棄了我

I'm worried it might just be
我卻仍擔心著,或許

Something my soul needs
其實是我的靈魂少了點它必要的什麼

Something my soul needs
只是我的靈魂少了點什麼
-------

And I see war on the screen,
但我也看見外面的戰爭

And it is cruel and unclean,
這世界既殘酷又骯髒

But I still worry more about you
可我依舊會擔心你
-------

And I am rude and unkind
其實我粗魯又冷漠

Have no thought, and have no time
既無力去想、也無暇去想

Have no eyes, so no point of view
更無力去看,所以別問我觀點
-------

And my body's weak
我的身體太過虛弱

I feel my heart giving up on me
我想就連我的心臟都早已放棄了我

I'm worried it might just be
我又擔心著,或許

My body's weak
純粹只是我太虛弱

Feel my lungs giving up on me
我想我的肺也放棄了我

I'm worried it might just be
卻仍擔心著,或許

Something my soul needs
是我的靈魂少了點什麼

Something my soul needs
少了點什麼

Something my soul needs
究竟少了什麼
-------

And I am more than this frame,
其實我仍對這副軀殼之外的世界有感

I feel hurt and I feel shame
只是那疼痛而又羞恥

I just wish you would feel the same
真希望你們也能感同身受
-------

And I am more than these bones
我並不是只剩這副骨架

I feel love, I feel alone

其實我還能愛,也還始終孤獨

I just wish you would come home
只希望能有你相伴
-------

My body's weak
但我的身體太過虛弱

I feel my heart giving up on me
連我的心臟都放棄了我

I'm worried it might just be
我仍然擔心著

My body's weak
終究太過虛弱

Feel my lungs giving up on me
連我的肺都放棄了我

I'm worried it might just be
而我仍在擔心著

Something my soul needs
是我的靈魂少了點什麼

Something my soul needs
少了點什麼

Something my soul needs
究竟少了什麼
-------

Is you, lying next to me
是你,躺在我身邊的人......

And it's you, lying next to me

Comments

Popular posts from this blog

【中英日文歌詞】僕が死のうと思ったのは / 我也曾想一了百了 / The Reasons I Wanted to Die by amazarashi ft. 中島美嘉 - Lyrics